“Jippi! Dette liker vi kjempegodt, alle sammen! Komodo har gjort en kjempejobb med profilen og den nye siden for bachelorprogrammet Rock ‘n’ Roll Entrepreneurs, og de engelske tekstene er fantastiske!”
– Marit Karlsen, studieansvarlig HIF (Nå UIT).
Bachelorutdanningen Rock ‘N’ Roll Entrepreneurs er den nye internasjonale storsatsingen til Høgskolen i Finnmark (nå UIT). Studiet retter seg mot kreative mennesker og hvordan de skal kunne skape sin egen arbeidsplass etter endt utdannelse.
Komodos oppgave gikk ut på å bygge opp en visuell og språklig identitet og å skaffe søkere. Vi lagde en totalprofil i form av logo, websider, plakater, annonser, flyers og film. Så iverksatte vi en kampanje gjennom sosiale medier, rettet mot potensielle søkere både i Norge og i utlandet. Store deler av arbeidet foregikk på engelsk, siden studiet er internasjonalt og engelsk også er undervisningsspråket.
Resultatet ble 200% flere søkere enn forventet, fra land som Kina, Spania, Finland og England. Studiet fikk også stor oppslutning i sosiale medier og sterk medieeksponering.