Universitetet i Tromsø

  • RNRE_slider3
  • Logo_profile
  • Logo_pass
  • RNRE_slider1
  • RNRE_slider2

“Jippi! Dette liker vi kjempegodt, alle sammen! Komodo har gjort en kjempejobb med profilen og den nye siden for bachelorprogrammet Rock ‘n’ Roll Entrepreneurs, og de engelske tekstene er fantastiske!”

– Marit Karlsen, studieansvarlig HIF (Nå UIT).

Bachelorutdanningen Rock ‘N’ Roll Entrepreneurs er den nye internasjonale storsatsingen til Høgskolen i Finnmark (nå UIT). Studiet retter seg mot kreative mennesker og hvordan de skal kunne skape sin egen arbeidsplass etter endt utdannelse.

Komodos oppgave gikk ut på å bygge opp en visuell og språklig identitet og å skaffe søkere. Vi lagde en totalprofil i form av logo, websider, plakater, annonser, flyers og film. Så iverksatte vi en kampanje gjennom sosiale medier, rettet mot potensielle søkere både i Norge og i utlandet. Store deler av arbeidet foregikk på engelsk, siden studiet er internasjonalt og engelsk også er undervisningsspråket.

Resultatet ble 200% flere søkere enn forventet, fra land som Kina, Spania, Finland og England. Studiet fikk også stor oppslutning i sosiale medier og sterk medieeksponering.

  • Universitetet i Tromsø
  • 2012

Comments are closed.